20 en 21 juli - Reisverslag uit Tokio, Japan van Suzanne - WaarBenJij.nu 20 en 21 juli - Reisverslag uit Tokio, Japan van Suzanne - WaarBenJij.nu

20 en 21 juli

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 Juli 2015 | Japan, Tokio

Hoihoi!

Nou, onze eerste dagen in Kyoto zitten er alweer op!
Gisteren hebben we een fietstocht gemaakt langs een aantal tempels. Bij een hele grote tempel zijn we naar binnen gegaan. Binnenin stonden 1000 beelden van religieuze figuren. Ze waren bijna hetzelfde en allemaal goud gekleurd. Heel indrukwekkend om zo'n grote groep te zien. Een soort burgemeester had opdracht gegeven om zoveel beelden te laten maken in de hoop dat de stad zo beter beschermd zou zijn tegen al het kwaad in de wereld.
Vervolgens zijn we verder gefietst naar de Fishimi Inari-taisha Schrijn. De wat? Dat is die ene plek waar al die oranje bogen in een rij staan. Heel erg mooi om te zien. Omdat er een zomerfestival gaande was, hingen er ook nog eens heel veel vlaggetjes en mooie lampions. Prachtig!

Toen we uitgefiest waren, zijn we naar de regio gegaan waar nog steeds echte Geisha's leven, Gion genaamd. Ook hier hebben we een tour gedaan; deze keer te voet. Onder begeleiding van een gids zijn we door de geheimzinnige straatjes gelopen. Bijna alle ramen zijn dicht om de privacy van de gasten te garanderen. We hebben heel veel geleerd over Geisha's en over hoe er nog steeds meisjes voor kiezen om de zware opleiding tot Geisha te voltooien. Als afsluitig hadden we het geluk om twee Geisha's in opleiding tegen te komen. Als een groepje paparazzi hebben we een paar foto's van deze prachtige meisjes kunnen maken.

Aan het einde van de dag waren we natuurlijk helemaal moe. We hadden heel veel gefiest en gewandeld, terwijl het 36 graden was! Daarom hebben we een snelle avondmaaltijd gehaald in de supermarkt en zijn we vervolgens lekker naar bed gegaan.

De volgende dag, op 21 juli, zijn we naar de Arashiyama regio gegaan. Deze regio staat bekend om de mooie natuur en de bamboebossen. Helaas was het niet mogelijk om met de boot de rivier af te gaan omdat er een aantal dagen geleden een tyfoon is geweest en het water nog te hoog stond. Wel hebben we enorm genoten van de mooie uitzichten en zijn we nog naar een aapjespark geweest. In dit park liepen de aapjes los tussen de mensen (of de mensen tussen de aapjes...?). Al met al hebben we heel erg genoten van het prachtige uitzicht dat we hadden vanaf de apenrots & van de superschattige kleine aapjes.

Aan het einde van de dag zijn we op tijd weer naar huis gegaan (nadat we heerlijk Mexicaans/Spaans met een vleugje Japan hebben gegeten) zodat we nog even de was konden doen en onze tas konden inpakken. Morgen verhuizen we namelijk voor 1 nachtje naar een ander hostel in Kyoto en daarna gaan we door naar Hiroshima.

Heel veel liefs en een knuffel vanuit Japan!

xx

• 21 Juli 2015 - 15:35

Mam:

Die Japanners hebben in elk geval geen gebrek aan fantasie!
    Als ik er op de fiets heen kon........wie weet zou ik er eens over denken.
    En mocht je nog iets anders willen in je leven, tja dan kun je altijd nog over een opleiding tot geisha nadenken !