23 en 24 juli - Reisverslag uit Tokio, Japan van Suzanne - WaarBenJij.nu 23 en 24 juli - Reisverslag uit Tokio, Japan van Suzanne - WaarBenJij.nu

23 en 24 juli

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

24 Juli 2015 | Japan, Tokio

Hallo!

Zo zeg! De laatste 'echte' vakantiedagen zijn voorbij gevlogen.
Gisteren zijn we aangekomen in Hiroshima. Toen we onze spullen in het hostel hadden gezet, zijn we naar het Peace Memorial Park gegaan. Hier stond het museum en een aantal monumenten ter nagedachtenis aan de atoombom die op de stad is gevallen. Heel indrukwekkend en mooi om te zien!
Vervolgens zijn we gaan kijken bij het Hiroshima Castle. Een heel mooi kasteel met een klein museumpje erbij. Vanaf de bovenste etage was het uitzicht ook nog eens de moeite waard!
Toen we weer beneden kwamen, zagen we toevallig twee bekende IST'ers. Met deze heren hebben we een tijdje staan babbelen, hebben we een hapje gegeten en zijn we tenslotte nog in een grote gamehal geweest. Beide heren zijn behoorlijk lang, waardoor we veel bekijks hadden... helemaal toen we besloten om de lift in een of andere toren te nemen om van het uitzicht te genieten. We kwamen in een restaurant met allemaal licht aangeschoten Japanners die heel graat op de foto's wilden. We hebben ons kapot gelachten. Als met al was het een ontzettend gezellig avond!

Vandaag zijn we naar een eiland hier in de buurt gegaan. Eerst een stukje met de trein, vervolgens met de ferry. Het was supermooi weer, dus een ideale dag om een eiland te bezoeken. Overal liepen hertjes en stonden mooie tempels; waarvan 1 deels in het water. Supermooi!
Ook zijn we nog naar een soort dierentuin geweest met allemaal waterdieren. Helaas hadden de dieren vrij kleine kooitjes, waardoor het toch minder fijn was om te kijken naar al dat moois wat onder water leeft.

Aan het einde van de dag... het is inmiddels ongeveer 1 uur 's nachts... hebben we onze tas voor morgen al ingepakt. De wasmachine staat aan, en in het hostel zit ook nog een groepje Finse IST' ers te wachten totdat alles weer schoon is. Morgen gaan we opweg naar het tweede deel van ons grote avontuur! Ik ben heel benieuwd!

Omdat er waarschijnlijk weinig computers zullen zijn, zal het vanuit mijn kant wat stiller zijn. Maar maak je geen zorgen, alle verhalen en foto's volgen zeker nog!

Heel veel liefs vanuit Hiroshima!

xx
Suus

• 24 Juli 2015 - 20:14

Mam:

Suuske,
    Wist niet dat hertjes ook pootjes konden geven,heb je ook een pootje terug gegeven?
    Leuk om je verhalen al te lezen.

xxxmam