18 Juli - Reisverslag uit Tokio, Japan van Suzanne - WaarBenJij.nu 18 Juli - Reisverslag uit Tokio, Japan van Suzanne - WaarBenJij.nu

18 Juli

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Juli 2015 | Japan, Tokio

Hoihoi!

Gisteren, 18 juli, hadden we afgesproken met Yuki. Hoewel we elkaar eerst niet goed konden vinden op het station (we hadden afgesproken bij de ingang... niet wetende dat er minstens 5 ingangen zouden zijn). Na een klein uurtje hadden we elkaar gelukkig toch gevonden. Het was echt superleuk om mijn 'oude' vriendinnetje weer terug te zien!

We hadden afgesproken op Akihabara station. Deze regio van Tokyo staat erom bekend dat er heel veel manga- en anime winkels te vinden zijn. Dat werd inderaad duidelijk toen we buiten kwamen. Overal hingen reclameborden en lampjes met allerlei mangafiguurtjes erop. Ook liepen er een aantal mensen rond die min of meer verkleed waren als deze figuurtjes.

Omdat we zo lang op elkaar hadden gewacht, besloten we om eerst een hapje te eten. Op aanraden van Yuki zijn we bij een of ander noedel-tentje binnen gewandeld waar ik mijn eerste echte Japanse noedels heb gegeten. Met zeewier :)
Hoewel het even heeft geduurd en ik flink heb gespetterd, heb ik m'n hele kom opgegeten met stokjes! (En ja, daar ben ik trots op, want met noedels is dat toch een stukje lastiger dan met minder glibberige dingen...).

Vervolgens zijn we een of andere gamewinkel ingelopen. Een winkel waar je allerlei spelletjes kunt doen op spelcomputers. Yuki wist dat je beneden ook foto's kunt laten maken in een automaat... dus dat hebben we ook gedaan. Met konijnenoren op.
Toen de foto's gemaakt waren, konden we ze nog bewerken en de ogen vergroten (inderdaad, zodat we er extra schattig uitzien).
Ik vond dit echt een superleuke ervaring, met name omdat ik dit nooit zelf zou hebben bedacht... en ik heb een leuk aandenken aan de dag!

Toen we klaar waren, zijn we doorgelopen naar de regio Ueno. Hier was een of ander zomerfestival gaande. Toevallig kwamen we nog een tempel en een heel mooi veld met groene bladeren en hele grote bloemen tegen. Ook was er een marktje waar ik een hele lekkere banaan met chocolade heb gegeten. Heb ik toch m'n fruit gehad :p

Aan het einde van de middag hebben we nog even iets gedronken met Yuki. Ik had ijskoffie (er stond een bak met verschillende soorten ijs...). Helaas bleek dat ijskoffie inderdaad koude koffie is. Net zoals de ijsthee die ik al eens eerder had gehad; koude thee zonder toevoegingen. Wel gezond, niet bijzonder lekker.

Wij hadden besloten om nog een klein rondje te maken in het gebied waar het zomerfestival was. In een open concerthalletje konden we verschillende uitvoeringen zien. Zo hebben we Taiko-drummers gezien, een wazige Japanse dans en een worstelpartijtje (helaas geen Sumo worstelen, maar het was wel grappig om te zien).

Tenslotte hebben we nog een klein stukje door Akihabara gewandeld en toen zijn we weer terug gegaan naar ons hostel. Zo hadden we nog wat tijd om te relaxen, de was te doen en om onze tassen weer in te pakken ter voorbereiding op onze trip naar Kyoto.

Al met al een drukke, maar zeer geslaagde dag!

Liefs,
Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Mijn eerste reis

Vakantie en Wereld Jamboree in Japan

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2015

Jamboree!

24 Juli 2015

23 en 24 juli

22 Juli 2015

22 Juli

21 Juli 2015

20 en 21 juli

19 Juli 2015

18 Juli
Suzanne

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 1773

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 11 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: